baru sahaja tular di media s0sial mengenai video pekerja-pekerja syarikat kurier yang membaling bungkusan pelanggan selepas dipercayai mogok susulan apabila majikan mengurangkan komisen kerja.
Rakaman video yang berdurasi 15 saat yang viral di salah sebuah hub kurier syarikat itu turut menunjukkan lambakan timbunan bungkusan yang difahamkan mengalami kelewatan penghantaran.
Video itu mendapat pelbagai reaksi netizen dan pelanggan yang kesal dengan tindakan pekerja terbabit kerana dikhuatiri akan mer0sakkan barangan yang terdapat di dalam bungkusan berkenaan.
Hari ini telah tular lagi kes baru yang melibatkan penghantaran barangan kepada pellangan di mana pelanggan telh mendakwa ianya menerima bungkusan dalam keadaan yang kurang sopan dan sangat mem4lukan dimana, barangan tersebut di balut dengan menggunakan sehelai seluar da-lam yang berwarna pink.
tetapi masih belum dapat di pastikan siapa yang bersalah dalam perkara ini susulan dengan pengantaran berikut, sama ada daripaa pihak yang menjual itu sendiri atau melalui syarikat penghantaran terbabit
TERKEDU, apabila wanita terbabit membeli kotak pensil percuma seluar dalam wanita. Itu yang dialami seorang wanita yang di berkongsi pengalaman yang memalukan apabila menerima bungkusan yng dibalut dengn seluar da-lam
Menerusi perkongsian di Facebook, Mamaayu Admia Ayunormaslinda menyatakan tindakan itu sangat mela.mpau walaupun barangan yang diterimanya dalam keadaan baik.
Berikut status yang di muat naik
“Sangat mengecewakn kami sebagai seller dn juga Customer
“Hari ni barang yang husband order sampai
“Dengan box dibalutkan menggunkan seluar dalam ni. Sangat2 melampau.
“Barang memang dalam keadaan baik
“Kotak kemek habis saya tak kisah sangat
“Tapi kenapa sampai dalam keadaan mcm ni.
“Pihak atasan J&T tolong selesaikan masalah ini. Hak saya sebagai pengguna
“Jangan kerana nila setitik habis susu sebelanga.
Kredit:
Mamaayu Admia Ayunormaslinda
rentasasia
walaubagaimana pun, terdapat juga di ruagan koment yang menimbulkan tarikan warga net. sememangnya jika lihat bahwa pihak syarikat sememangnya tidak bersalah dalam perkara ini
kerana masih belum dapat dikenal pasti punca daripada mana perkara ini berlaku atau ianya hanyalah rekaan semata-mata.walau bagaimanapun kita perlu tunggu kesahihan berita terbabit untuk mengelakkan daripada berlakunya fitnah.
mungkin di sini dapat diambil ikhtibar kepada peniaga diluar sana yang meggunakan khidmat penghantaran pos yang boleh mengamalkan cara bungkusan barang yang lebih kemas agar kerosakan pada barang tersebutdapat dielakkan dan dapat mengurangkan risiko kerosakan
Đăng nhận xét